poniedziałek, 16 września 2013

Mały trick ze zdjęciami do wiz

Ostatnio z racji kilku planowanych podróży stwierdziłem, że same zdjęcia do wiz mogą uszczuplić nieco budżet. Jeśli planujemy wizy do kilka krajów, to możemy nawet potrzebować kilkanaście fotek. Aplikując o wizę do Indii wśród wymaganych dokumentów było też "zdjęcie paszportowe 3,5 x 4,5 cm".

Z braku czasu w tygodniu, musiałem załatwić sprawę zdjęć w niedzielę. Oczywiście wszystkie zakłady foto zamknięte. Pozostała jedynie opcja zrobienia sobie zdjęcia w samoobsługowej kabinie w pobliskim supermarkecie. Pomimo, że idę z duchem postępu, to ufam dużo bardziej "ludzkiemu" fotografowi. Kabina Dźwięk przy robieniu zdjęcia przypomina trochę odgłos spadającej brzytwy. Musiałem próbować trzykrotnie, bo siedzenie było uszkodzone i musiałem się opierać jak w miejskim szalecie. Cyk! Maszyna wykonała 4 średniej jakości fotki.

Taka impreza kosztowała mnie 6 € (25,50zł).

Żeby nie musieć ponownie wykonywać fotek w kabinie poszedłem na małe skróty:

  1. Skanujemy arkusz z fotkami lub wręcz robimy zdjęcie i skanujemy.
  2. Wklejamy w dowolnym edytorze tekstu i ustalamy wymiar fotki na 3,5 x 4,5 cm lub całego arkusza na rzeczywiste wymiary
  3. Drukujemy na papierze foto zwykłą domową drukarką
  4. Voila! Tym sposobem możemy wrzucić około 25-35 fotek za około 10 zł
Nietwarzowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz