środa, 6 sierpnia 2014

Jabandżi, czyli Polak w mieście kebabów (książka!)

Aloha! Sporo było zamuły na blogu, ale podaję powodu czemu nie miałem czasu na pisanie. Odpowiedź jest prosta, ponieważ pisałem w tym czasie coś innego. Wczoraj wieczorem otrzymałem pozytywną informację, że wszystko jest gotowe. Właśnie spełniłem jedno ze swoich życiowych marzeń i napisałem książkę. Jabandżi powstało na bazie moich zapisków z pseudopamiętnika, który prowadziłem podczas, gdy mieszkałem w Stambule. Ten okres pozostanie na pewno jednym z najprzyjemniejszych, niezwykłych i zaskakujących epizodów w moim życiu. Proces wydawniczy trochę trwał i książka nie "urodziłaby się", gdy nie pomóc wielu osób. W tym wypadku podziękowania należą się w większej mierze panu Dannemu oraz grupie moich znajomych, która mnie nieustannie wspierała podczas pisania. Na chwilę obecną siedzę zagranicą, ale na prawdopodobnie na jesień będzie jakieś spotkanie autorskie

O czym to wszystko? Najlepiej odda to chyba tekst z okładki:

Tak, to wygląda. Jabandżi.
Mateusz Bamski jako podróżujący artysta, mógłby opowiedzieć o setkach swoich przygód i ludziach, których spotkał na swojej drodze, odwiedzając kilkanaście europejskich krajów oraz Indie, Filipiny, Japonię, Irak, Malezję czy Turcję. Jabandżi jest jednak opartą na autentycznych wydarzeniach, sentymentalną opowieścią o rocznym wolontariacie w wielomilionowym Stambule, który zmienił życie i postrzeganie rzeczywistości przez głównego bohatera.

Dzięki tej książce, można zrozumieć, że prawdziwy świat to nie film akcji z nawoływaniem imama do modlitwy w tle. Prawdziwy świat to chwile zadumy w tureckim domu starców, krzyki dzieciaków w szkółce dla irakijskich uchodźców i wszystkie niebezpieczeństwa, które czyhają na nieświadomych turystów i nieostrożne kobiety w multikulturowej metropolii.  Jabandżi jest książką, z której wyrasta maksymalnie autentyczny opis  nie tylko Stambułu, Turków i ich codzienności, ale także naturalnych relacji między pochodzącymi z kilkunastu krajów uczestnikami wolontariatu.

Opisany w książce Stambuł, to miasto balansujące na krawędzi tego co europejskie i tego co azjatyckie, egzotyczne i muzułmańskie. Na własnej skórze odczuwa to też główny bohater, który zakochuje się w pięknej Turczynce


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz